27 Mayıs 2014 Salı

Facebook: “Sorry, there was a problem with this link” – should we worry?

Wordpress blog kullanıyor ve Jetpack'in sunduğu WP.com stats (istatistik)'e sahipsseniz Referres kısmında aşağıdaki yeni link gurplarının gürnğm görünmediği kontrol edin:

l.facebook.com – from desktop computers
lm.facebook.com – from mobile devices

Bu linkler Facebook'un normal bağlantılarının extra kaynaklarıdır ce facebook ikonu barındırır. Bu linkler bir şeyleri incelemekte ve bir sorun oluduğunu düşünmekte olduğunu gösterir.

Aslında bunlar sitenizin güvenli olamayabileceğini gösteren facebook'un uyarı sayfalarıdır. Bu mesaj şu şekilde:

Bir hata var

Üzgünüz fakat bu linkle ilgili bir sorun vardı: http://yourdomain.com/post/.

Bu linke devam edebilir veya sayfanıza geri döenbilirsiniz. Unutmayın sadece güvendiğiniz linklere tıklayın

Bu uyarı işleyişi ortalama her 5 linkten 1ine denk geldi. Facebook linlerw .facebook.com veya lm.facebook.com üzerinden yönlendirme yapıyor. Fakat bazen direk yönlendirme yapmak yerine uyarı sayfasını çıkartıyor.

peki neden bu durumu ciddiye almalıyız. Uyarı sadece facebook kullanıcısını linke tıklamasını engellemiyor. click kaybetmek diğer etkilerinin yanında hiçbirşey. uzun dönemde imajınızı zedeleyibilir.

Bu sorunu facebook debugger'da sorgulattım. herşey iyiydi. response code 200. html validation bile kullandım fakat herhangi bir hata çıkmadı.

Spam lerle savaşması için geçenlerde oluşturulan Facebook News Feed ile ilgisi de yoktu. Blogumdan l.facebook.com üzerinden gönderilern postun trafiği yayınlanır yanıynlanmaz Buffer üzerinden dağıtılıyor.

asıl ilginç olan şey ise daha önce söylediğim gibi her 5 clickten biri uyarı sayfasına düşüyor

Olası sebeplerdeb biri (öyle olamsını umut ediyorum) hedef sayfayı doldurmak biraz fazla vakit alıyor. fakat uyarı aslında gözükmez.

“Sorry, there was a problem with this link” sorunu ile ilgili fazla bir bilgi internette yok.

komik olan şey ise google'da cevap aradığınızda Facebook'a ait sayfanın facebook'un güvenmediğini analtan sonuçlar. Uyarı instagram'ın yardım kısmında gösteriliyor. aşşağıda ekran görüntüü mevcut

23.04.2014 tarihinde güncellendi

Jetpack referral kısmın'dan gelen l.facebook.com linkleri uyarı sayfalrını açıyor. postları detaylı bir şekilde kontrol ettim. Farklı fikirler edinmek amacıyla Hem facebook dan direkt tıklayar hemde arkadaşlırımın açmaısını isteyerek.

- farklı kullanıcılar (sadxece facebook sayfa sahipleri ve yönetişcileri değil)
- farklı ip adresleri
- facebook sayfamı beğenmeyen kullanıcılar
- log in olmayan kullanıcılar

Sonuç: Facebook'da uyarı sayfası ile sonuçlanan hiç bir linkle karşılaşmadım.

l.facebook.com parametreleri istatistiklerde 5 Nisan 2014 gibi çıkmaya başladı. Bu Jetpack ve google analtytic'e uygulandı.

içinde çok kod bulunduran Wordpress blogları facebook tartafından potensiyel tehlike olarak algınıyor olabilir. Fark ettiğim bir başka konu ise Google analtic'İn yüklü olduğu Tumbler fotoğraf bloğumda uyarı linklerinin gözükmesi oldu.

Digging more about the issue let find out that since 2008 Facebook is using a set of tools called “link shim”.

2008'den beri uğraşarak facebook'un link shim olarak adlandırılan araçlar kullandığı

genel olarak link shim facebook kullanıcılarını kötü amaçlı url lerden korumak için tasarlandı.

Nasıl çalışır. facebook'a her tıklandığında link shim URL adresini kötü amaçlı linklerin buludnuğu liste de varmı diye kontrol eder (facebook'un kendi içindeki liste). diğer partnerleri ise McAfee, Google, Web of Trust, ve Websense dir.

Eğer kötü amaçlı bir URL ise başka bir sayfa gösteriyoruz.

Eğer kötü amaçlı bir URL ise başka bir sayfa gösteriyoruz.

Yine de, link shim'in asıl yaptığı daha güvenilir dış bağlantılar hazırlamak.

Örneğin kullanıcı HTTP protokolü kullanıyorsa Facebook'tan gelen trafiği tespit eder. HTTTP linkine tıkladığında browser bilinmeyen kaynaktan gelen trafik oalrak tanımlar. Ayrıca link shim doğru referrer kullanmak için kullanılır.

Özetle: Muhtemelen facebook kendi link shim şemasına l.facebook.com olarak istatistikte görünemsini sağlayan yeni bir parametre ekledi ve bu yüzden kullanıcılar uyarı sayfasını göremiyorlar.

Sorun hakkında endişelenmeniz gerektiğini anlamak için 5 Nisan'dan sonra facebook'tan gelen trafiği kontrol edin. eğer azaldıysa, facebook'un yeni link shim parametresinden etkilenmişsiniz demektir.

0 yorum:

Yorum Gönder